FacebookTwitterGoogle+Delen

fb_icon_325x325De gemiddelde inzet van een Facebookfan is slechts 2 procent maar sommige bedrijven slagen er in een inzetpercentage van bijna 100% te hanteren. Hoe is dat mogelijk? Zij doen dit door consequent herhaaldelijk nieuwe content op hun Facebookpagina te plaatsen. Deze content houdt hun fans bezig en willen deze content dan ook delen met hun vrienden. Wil je de fans van je doelgroep meer betrekken bij het bedrijf? Dan zijn er enkele dingen dat je kunt doen om uw merk of product meer te laten opvallen en fans te trekken naar je Facebookpagina. 

Aanbiedingen, coupons, wedstrijden

Facebook-gebruikers verwachten  iets in ruil wanneer ze fan worden van een facebookpagina. Dat kan dus door unieke content te plaatsen, wedstrijden te organiseren, coupons uit te delen enz.. In plaats van een coupon op je bedrijfswebsite te plaatsen, plaats je een link “Like my company” naar je Facebookpagina. Wanneer ze je Facebookpagina liken, krijgen ze de kortingsbon aangeboden. Hier is het vervolgens de truc om je fans niet te laten weglopen. Daarom is de volgende stap o zo belangrijk!

Praat met de Fans

Hoewel dit misschien vanzelfsprekend  lijktbehandelen veel bedrijven  hun Facebookpagina als eender welke andere pagina van de website . Een Facebook-pagina is geen statische websitepagina. Het is sociale media en je fans verwachten interactie. Moedig de fans aan vragen te stellen over je product of merk en zorg ervoor dat vragen of opmerkingen zo spoedig mogelijk worden beantwoord. Deze strategie werken het beste wanneer je een persoon in dienst neemt die instaat om alle interactie op je Facebookpagina te beantwoorden en die als vertegenwoordiger fungeert voor je bedrijf.

Geef een vriendelijke indruk en maak je bedrijf makkelijk toegankelijk

Social mediagebruikers willen weten dat er echte mensen achter een bedrijf zitten. Plaats video’s van uw bedrijfspicknick, toon foto’s van werknemers op de werkvloer of maak een video waarin uw medewerkers gebruik maken van uw product. Als voorbeeld nemen we het productieproces. Het productieproces is voor de meeste mensen een mysterie. Maak een video van bijvoorbeeld hoe het product aangemaakt wordt en hoe het best kan gebruikt worden. Maak uw foto’s en video’s zo interessant dat je fans bijna gedwongen worden je content met hun vrienden te delen. Maak het hip of professioneel, afhankelijk van het type fans dat je wil aantrekken.

Zodra mensen bekend zijn met je bedrijf en merk zal het niet meer nodig zijn om bekendheid te creëren tussen je Facebookfans maar zullen je fans zelf je product en merk gaan promoten bij een groter publiek.

website: KoopFacebookfans