FacebookTwitterGoogle+Delen
Facebookfans praten over

Facebookfan interacties

Heb je een Facebookpagina, dan kan je duidelijk zien hoeveel fans je pagina leuk vinden. In 2011 heeft Facebook een nieuwe tool geïntroduceerd namelijk “X praten hierover”. Op die manier is het voor de Social Media Managers en Internet marketers snel duidelijk hoeveel interacties er op het Facebook Bedrijfsprofiel over de laatste week geweest zijn.  Deze Facebooktool is dus een ideale barometer om na te gaan welke topics meest besproken zijn en hoe de graad van Facebookinteracties kunnen verhoogd worden.

Deze tool bevindt zich net naast de Facebookliketool maar in plaats van het aantal likes weer te geven, geeft deze tool je dus een idee van het aantal mensen die ook effectief deelnemen aan gesprekken op je Facebookpagina en nieuwe topics genereren. Dat is natuurlijk belangrijk aangezien deze mensen nieuwe topics aanmaken en vrienden aanzetten om je Facebookpagina eveneens leuk te vinden en hier reacties op te plaatsen. Maar dikwijls kost het veel tijd en moeite om om een uitgebreide Facebookpagina bij te houden. Toch heb ik een aantal tips die je kan gebruiken om het aantal Facebookinteracties organisch te verhogen zonder al te veel moeite.

  • Verhoog het aantal Facebooklikes

Dit is cruciaal natuurlijk. Geen Facebooklikes betekent geen comments, niets! Je Facebooklikes vormen de basis van je pagina. Hierover heb ik het reeds gehad. Ben je pas begonnen met het aanmaken van een Facebookpagina, dan heb je een manier nodig om het aantal likes naar omhoog te krijgen. Je kan natuurlijk maanden en soms jaren wachten maar ik raad je aan om dan een klein pakketje Facebooklikes te kopen. Natuurlijk lijkt dit weer promotie voor mijn eigen zaak maar velen doen het en met reden. Koop er net voldoende zodat mensen zien dat je Facebookpagina interessant lijkt te zijn en op je pagina blijven plakken. Hoeveel je er aankoopt is afhankelijk van de grootte van je bedrijf of organisatie. Vervolgens is het de bedoeling zelf organishe fans naar je pagina aan te trekken. Kijk daarvoor naar mijn blogbericht: Verhoog de inzet van je Facebookfans.

  • Verhoog het aantal comments

Facebookcomments wijzen op interactie en zullen sneller gedeeld worden met vrienden. Vernoem het je merk of product gedurende deze comments.

  • Stimuleer het delen van je Facebookberichten

Dit vormt een belangrijk onderdeel van de promotie van je pagina. Het is bewezen dan afbeeldingen of korte video’s met een beperkte hoeveelheid tekst het best scoren om comments te ontvangen die vervolgens gedeeld worden met vrienden en kennissen.

  • Stel gerichte vragen die leiden tot meer comments

Vragen stellen en beantwoorden is een ideale manier om comments en meer interactie te genereren. Een simpele vraag is een review te geven over een bepaald product.

  • Gebruik fototags

Foto’s worden getagd en gedeeld met vrienden en kennissen. Het is een ideale manier om naambekendheid te krijgen. Plaats dus regelmatig mooie en interessante foto’s. SEO is hierin dan ook weer belangrijk. Plaats gerichte tekst bij de foto’s.

  • Organiseer events

Is dit mogelijk, organiseer dan zeker eens een evenement. Ook deze worden geshared op Facebook en geven meer visibiliteit. Ondertussen is het nog eens een ideale methode om meer klanten aan te trekken en naambekendheid te maken. Het nemen van foto’s tijdens zo’n event is van cruciaal belang. Foto’s worden getagd, gedeeld, gecommentariseerd en ze trekken nog eens extra bezoekers aan ook! Foto’s van leuke feestjes zijn hot!!!

  • Geef een Facebookplaats aan

Om meer echte interactie met je fans te creëren is het noodzakelijk dat de fans je ook weten te vinden. Geef dus het adres van je organisatie aan zodat mensen weten waarnaartoe te gaan indien ze je producten willen kopen of komen bekijken. Het geeft ook een soort vertrouwensband met potentiële klanten.

  • Gebruik je eigen naam onder Facebookposts

Fans willen met echte mensen praten en dat geldt dus ook voor Facebook. Het is zelfs mogelijk om persoonlijke comments en foto’s te delen. Houd het wel netjes en professioneel.

  • Schakel onmiddellijk over naar je Facebookpagina na het inloggen

Deze strategie zorgt ervoor dat je pagina niet alleen gepromote wordt maar eveneens dat nieuwe posts automatisch vanboven komen te staan op de Timelinefeed van jezelf en van je vrienden. Gebruik daarvoor de functie “Use Facebook as”.

  • Denk eraan denk “Community” en geef herkenning aan fans!

Het aanmaken van een Facebookpagina draait niet alleen rond jouw product en merk maar in eerste instantie rond je fans en klanten. Laat je waardering blijken door eveneens te reageren op relevante posts en comments  samen met het delen van leuke foto’s en video’s. Bijvoorbeeld foto’s van mensen die je product gebruiken, de foto’s van events enz. Dit heeft grote impact op je community!

  • Beantwoord vragen

Krijg je vragen over een bepaald product of merk, laat dit dan geen dagen aanslepen! Mensen vinden het echt ergerlijk indien ze niet onmiddellijk antwoord ontvangen en gaan in het slechtste geval naar de concurrent.

  • Leer van feedback en klachten

Negatieve kritiek is niet altijd slecht indien deze gegrond is. Leer van je fouten en verbeter je product, merk enz.. Deel dit natuurlijk eveneens mee dat er verbeteringen/updates zijn opgetreden.

  • Delete echte spammers

Echte spammers moeten geblocked en uit de community verwijderd worden! Ze creëren een negatief iets over je pagina en hebben totaal geen toegevoegde waarde. Het betreft hier fans die continue slechte kritiek geven of fans die je pagina gebruiken als advertentieruimte.

Bent u op zoek naar meer Facebook fans voor uw account? Wij leveren deze service door op zoek te gaan naar relevante accounts die u een like willen geven. Laat het saaie werk door ons doen en kijk op opnze website: KoopFacebookFans