FacebookTwitterGoogle+Delen


Indien u meer visibiliteit zoekt voor uw YouTube video’s, dan moet u eerst een publiek opbouwen. Abonnees of subscribers zijn de personen die uiteindelijk uw video gaan volgen, becommentariëren en uw video’s gaan delen met vrienden en kennissen. Indien u instaat bent een sterk netwerk van abonnees uit te bouwen, zullen het aantal views na verloop van tijd gaan stijgen. Hoe meer views je ontvangt, hoe meer reacties of comments u zal krijgen op uw content.

Indien u ook benieuwd bent hoe sommige video’s, duizenden tot miljoenen views en reacties ontvangen, kijk dan even naar onderstaande tips.

 

 1. Wees consistent

Als u een kijkje op een populair YouTube profiel neemt, zal je een ding merken wat ze allemaal gemeen hebben. Ze stoppen nooit met updaten. Als u wilt dat uw video’s serieus worden genomen, dan is het essentieel dat u uw content consistent bewerkt. Het merendeel van de populaire kanalen hebben strikte schema’s, zoals de shows die u kijkt op televisie.

Als u zicht niet kan houden aan dit schema, kan de kijker nooit weten wanneer u een volgende video gaat uploaden. Vergeet echter niet: je video moet meerwaarde bieden, opmerkelijk en uniek zijn. Is het niet interessant, dan gaan ze uw video’s ook niet bekijken, zelfs als u consequent bent.

 

2. Oproep tot actie

Load video’s op die oproepen tot actie. Bijvoorbeeld, in uw video kan u de kijkers vragen zich in te schrijven op uw videokanaal zodat ze op de hoogte worden gehouden van updates en nieuwe video’s. Dit kan met behulp van de “aantekening”-functie of “annotation” feature. In de linker bovenhoek van het scherm, plaats u dan een kleine box waar u de kijkers vraagt zich in te schrijven. Zorg dat dit uitgevoerd wordt over de hele video.

Dit is een geweldige manier om de kijker dat ze moeten jou volgen als ze willen uw inhoud te herinneren. Op de top van dat, kan het geen kwaad om een andere annotatie doos die links naar je kanaal toevoegen. Terwijl je niet wilt overboord te gaan met deze functie, moet u gebruik maken van het aan uw publiek eraan te herinneren om actie te ondernemen.

Daarnaast kan het geen kwaad een andere box in de linker bovenhoek te plaatsen met een link naar uw website bijvoorbeeld. Overdrijf hier natuurlijk niet in of het wordt al snel storend bij het bekijken van een YouTube video.

Dit is een mooie manier om viewers aan te zetten tot het inschrijven op uw videokanaal. Wanneer ze inloggen, zullen ze onmiddellijk zien wanneer uw nieuws of updates gepost heeft.

 

3. Voeg Een Widget toe

Heeft u een website of blog? Zorg ervoor dat u gebruik maken van de YouTube-widget. Heeft uw website genoeg verkeer, dan is dit een ideale manier om meer bezoekers naar je YouTube kanaal te brengen.  Indien ze fan zijn van uw website, dan is er een goede kans dat ze ook een fan worden van uw video’s. Deze widget is heel makkelijk te plaatsen met een plugin van uit je website of door een stukje code op je website te plaatsen.

 

4. Netwerken

Het maakt niet uit wat u promoot, maar er is een grote kans dat iemand met het zelfde type product meer abonnees heeft dan u. Veel mensen weten dit niet maar er is een mogelijkheid om in uw videokanaal pagina, om YouTubers aan te bevelen die u leuk vindt. Wanneer u dus andere YouTube adverteerders toevoegt op uw aanbevelingspagina, kunnen uw fans deze aanbevolen kanalen ook oppikken. U creëert dus een netwerk van interessante videokanalen.

Als u adverteerders vindt met veel abonnees, kan u eveneens vragen of ze u willen toevoegen aan hun pagina van aanbevolen YouTube kanalen. Zolang uw inhoud interessant is en wat ze zien, is dat normaal geen probleem. Op Deze manier zoek je enkele grote “Key” kanalen voor meer visibiliteit te generen.

 

5. Interageer met uw publiek

Het is al lang aangetoond dat wanneer u moeite doet om met uw fans te interageren, dat u dat meer viewers zal opleveren. Zie u videokanaal dus niet als een statisch gegeven. Neem elke dag enkele minuten de tijd om commentaren te bekijken en hierop te reageren. Indien YouTube fans u interessant genoeg gaan vinden, zullen ze al snel naar je profiel gaan om te kijken wat u nog zoal te bieden heeft.

 

6. Creatieve Headlines

Als u wilt slagen op YouTube, dan is ‘meta data’ uiterst belangrijk. Als u onbekend bent met de term meta data, dit is het proces waar je een titel, beschrijving en tags gaat maken voor de video die u uploadt. Bij het invullen van dit proces, is het zeer belangrijk dat u strategisch uw labels gaat optimaliseren. Schrijf dus een pakkende kop en wees zo gedetailleerd mogelijk. Wanneer kijkers bladeren door uw videokoppen, zullen ze vaak letten op de titels die het meeste opvallen en hun intrigeren. Dus in plaats van de kop “Hoe meer YouTube views krijgen,” kon je creatief zijn en schrijven “10 Drastische manieren om uw YouTube views te verhogen met 133 Procent. Doe dit ook met YouTube filmpjes die u reeds gepost heeft. Is er ergens een video niet niet veel views krijgt, verander dan de titel en de beschrijving.

 

7. Trefwoorden – Keywords

Ook trefwoorden zijn uiterst belangrijk om opgemerkt te worden. Ongeveer 60 procent van uw bezoekers, komen via YouTube search. Dus u begrijpt waarom u de zoekwoorden belangrijk zijn. Gebruik hiervoor de Google Tool.

 

8. Promotie

Van zodra uw YouTube video geüpload is, dient u ook buiten YouTube uw product te promoten. Enkele voorbeelden die ik hier vernoem voor goede promotie:

  • Indienen bij social bookmarking websites
  • Plaats de link op uw sociale media websites
  • Stuur het naar uw mailinglijst
  • submit naar video-zoekmachines
  • Commentaar op blogs met uw YouTube URL

Indien uw video goed genoeg is, zal het woord snel verspreid worden.

 

9. Koop YouTube views

Het nut van YouTube views kopen, ligt in de meerwaarde die u biedt wanneer een YouTube video reeds een aantal views en likes ontvangen heeft. Heet geeft de nieuwe kijkers het gevoel dat de video te vertrouwen is en eveneens gewaardeerd wordt. Het heeft niet echt nut YouTube views te kopen voor het verkopen van bepaalde producten zoals Affiliate en Adsens. Eerder om bijvoorbeeld te laten blijken dat het product ook geliefd is bij andere personen en in de smaak valt. Vele platenfirma’s durven dan al wel eens YouTube views kopen om te laten zien dat hun muziek in de smaak valt. Natuurlijk zijn er nog veel andere mogelijkheden. >>>> Koop Youtube Views

10. Creëer een miniatuur (Thumbnail)

Creëer een leuke Thumbnail die direct in de smaak valt wanneer uw kijkers deze te zien krijgen. Meestal is dit dus een momentopname van het beste uit uw video. De Thumbnail moet best zo origineel, aansprekend of grappig zijn. Hij moet direct aanzetten tot het bekijken van uw video wanneer je hem ziet staan. Het is een beetje hetzelfde als met het schrijven van een pakkende Titel.  Zelfs al slaagt de inhoud op niets, de titel is zo goed geschreven dat men toch even een kijkje gaat nemen voor in het geval toch interessant kan zijn.

Dit zijn de tips die ik jullie kan aanbieden. Met deze komt u reeds een heel eind verder om uw YoutTube video populairder te maken. Heb je zelf ook nog een aantal tips, stuur ze gerust door of laat een reactie achter.